Aplikacja mobilna i projekt społeczny #KultKato

Z myślą o miłośnikach filmu, teatru, kina i sztuki w ramach projektu społecznego #KultKato, realizowanego przez sześć studentek Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach powstały: aplikacja mobilna, strona i media społecznościowe, czyli kulturalna platforma wiedzy o Katowicach.
image

Niska atrakcyjność wizerunku kulturalnego miasta, wpływająca na brak zainteresowania możliwościami spędzania wolnego czasu oraz brak informacji o tym, co się dzieje w Katowicach, stały się inspiracją dla 6 dziewczyn: Dominiki Brachman, Karoliny Sommer, Karoliny Piwowarczyk, Martyny Niesyto, Aleksandry Krawczyk i Karoliny Kuli, które tworzą #KultKato. Projekt, który ma na celu pokazanie młodym ludziom, że stolica Górnego Śląska to miasto obfitujące w wydarzenia kulturalne.


#KultKato to nie tylko nazwa projektu, ale także aplikacji mobilnej na telefony z systemem Android, która bazując na geolokalizacji, dostarcza informacji o najważniejszych wydarzeniach odbywających się niedaleko naszego aktualnego położenia. Aplikacja pełni również rolę wirtualnego przewodnika po miejscach kultury, podzielonego na funkcjonalne kategorie - dla muzyki, kina, teatru, sztuki, książki i historii.


– Dzięki Mateuszowi Gajowskiemu, współpracującemu z nami programiście, nasza aplikacja jest niezwykle prosta w obsłudze i pozwala na szybkie wyszukiwanie interesujących informacji. Nie ma charakteru komercyjnego, więc odbioru nie zakłócają reklamy – podkreślają dziewczyny z #KultKato. Aplikację można pobrać wprost ze sklepu Google albo klikając na swoim urządzeniu mobilnym w link.


Dostęp do wszystkich interesujących wydarzeń kulturalnych w Katowicach jest możliwy również dzięki stornie internetowej. Wystarczy zajrzeć na www.kultkato.pl i ma się pełny przegląd wiadomości. Oprócz tego na stronie znaleźć można wykaz katowickich miejsc kultury. #KultKato jest także obecne w mediach społecznościowych. Na facebookowym fanpage projektu publikowane są ciekawostki z świata kultury oraz kulturalny rozkład jazdy, a na Instagramie i Snapchat autorki prezentują swoje własne spojrzenie na kulturę.


#KultKato powstało w odpowiedzi na wyraźne zapotrzebowanie – młodzi ludzie chętnie uczestniczą w wydarzeniach kulturalnych, ale niejednokrotnie nie mają skąd czerpać o nich informacji. – Sprawdziłyśmy, czego brakuje nam i naszym znajomym i po prostu postanowiłyśmy to zrobić – podsumowują zgodnie autorki projektu.





komentarze

dodaj komentarz
jeszcze nie dodano komentarza
dodaj komentarz