{oh!} Orkiestra Historyczna / Martyna Pastuszka

25 maja, na scenie Sali Kameralnej NOSPR {oh!} Orkiestra Historyczna zaprezentuje repertuar barokowy.
image fot. Magdalena Hałas, materiały prasowe organizatora

Program:

Heinrich Ignaz Franz Biber

„Harmonia artificioso-ariosa: diversi mode accordata”: partity I-VII

„Battalia (Sonata di marche)”

Annibale Padovano – „Aria della battaglia”

Anton Schmelzer – Sonata a-moll „Victori der Christen” na skrzypce i basso continuo

 

Wykonawcy:

Martyna Pastuszka – prowadzenie koncertu, skrzypce

{oh!} Orkiestra Historyczna:

Adam Pastuszka, Violetta Szopa-Tomczyk, Marzena Biwo, Małgorzata Malke, Dominika Małecka– skrzypce

Dymitr Olszewski – altówka

Liesbeth Nijs, Luc Gysbregts – viole d’amore

Krzysztof Firlus – viola da gamba

Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela

Jan Prievoznik – kontrabas/violone

Marcin Świątkiewicz – klawesyn

Anna Firlus – pozytyw

Dohyo Sol – lutnia

 

Trzonem programu będzie twórczość Heinricha Ignaza Franza von Bibera i jego słynne „Harmonia artificioso-ariosa”. Zbiór ten obejmuje siedem „Partii” (utworów w typie suity) na różne składy kameralne. Znajdziemy tam utwory na dwoje skrzypiec, skrzypce i altówkę, a także dwie viole d’amore, a wszystko to z towarzyszeniem grupy basso continuo. Oprócz tego zbioru na koncercie usłyszymy także solową sonatę skrzypcową Antona Schmelzera w wykonaniu Martyny Pastuszki oraz dwa przykłady „Battalii” – H.I.F. Bibera i Annibale Padovano.

 

Program, który ułożyła na najbliższy koncert Martyna Pastuszka, pozwoli słuchaczom po raz kolejny przysłuchać się poszczególnym członkom orkiestry – w „Partiach” Bibera jako soliści wystąpią bowiem kolejno wszyscy członkowie zespołu, a towarzyszyć im będą dwie zróżnicowane grupy basso continuo.

 

Ciekawym aspektem koncertu będzie także instrumentarium wykorzystywane przez {oh!}. Oprócz wspomnianych wcześniej dwóch typowo barokowych viol d’amore, usłyszeć będzie można także niecodzienne brzmienia skrzypiec i altówek – na każdy z utworów jest bowiem rozpisana inna „scordatura”, co oznacza inaczej niż tradycyjnie nastrojone instrumenty. Zastosowanie tej techniki niesamowicie wzbogaca wachlarz barw brzmieniowych, co z całą pewnością spotęguje interesujące doznania muzyczne.

 

Bilety dostępne są na stronie www.nospr.org.pl oraz w kasach NOSPR.





komentarze

dodaj komentarz
jeszcze nie dodano komentarza
dodaj komentarz