Spotkanie z Natalią LL w ramach Akademii wideo-artu

Intrygująca, odważna i niezwykle twórcza – tak w ogromnym skrócie można opisać Natalię Lach-Lachowicz, gościa spotkania w ramach Akademii wideo-artu. Wizyta w Muzeum Śląskim jednej z najważniejszych postaci kobiecych w polskiej sztuce XX wieku zainauguruje czasową ekspozycję jej pracy „Marzenia Brunhildy” oraz prezentację filmu „Sztuka Natalii LL” (reż. Andrzeja Sapija), które do 8 stycznia 2017 roku można zobaczyć w przestrzeni Galerii sztuki polskiej po 1945 roku.
image fot. materiały organizatora

Urodzona w 1937 roku w Żywcu Natalia Lach-Lachowicz to jedna z najważniejszych polskich artystek 2. połowy XX wieku, współtworzących powojenny nurt polskiej neoawangardy. Artystka w swojej twórczości zajmowała się fotografią, grafiką, malarstwem, a także sztuką performansu i filmem eksperymentalnym. Jej prace wypływają z koncepcji tzw. „sztuki pojęciowej” i są jednym z najważniejszych przykładów twórczości o zabarwieniu feministycznym. Prezentacja pracy Natalii Lach-Lachowicz „Marzenia Brunhildy” (1991) kończy tegoroczną edycję cyklicznego przeglądu wideo-artów w Muzeum Śląskim. Pokaz wideo-artu połączony został ze spotkaniem z artystką, podczas którego Natalia LL opowie o swojej twórczości, inspiracjach oraz charakterze pracy artystycznej.

 

Spotkania z wybitnymi postaciami polskiej sztuki współczesnej w ramach Akademii wideo-artu to okazja do zrozumienia specyfiki tej sztuki, powszechnie dzisiaj znanej, jednak nadal trudnej w odbiorze i kontrowersyjnej w treści i formie. Sztuka wideo, mająca swoje początki w latach 60. XX wieku, w Polsce zaczęła się rozwijać w latach 70. dzięki artystom łódzkim, zafascynowanym filmem i eksperymentami z nowymi mediami. Od lat 80. wideo-art rozwija się dynamicznie, tworząc samodzielną dziedzinę twórczości, równorzędną z tradycyjnymi technikami wizualnymi. Tegoroczna edycja Akademii wideo-artu prezentuje wybrane prace znanych i cenionych twórców tego gatunku w nawiązaniu do zakończonej już wystawy czasowej „Z głębi. Artyści Muzeum Śląskiemu”.

Urodzona w 1937 roku w Żywcu Natalia Lach-Lachowicz to jedna z najważniejszych polskich artystek 2. połowy XX wieku, współtworzących powojenny nurt polskiej neoawangardy. Artystka w swojej twórczości zajmowała się fotografią, grafiką, malarstwem, a także sztuką performansu i filmem eksperymentalnym. Jej prace wypływają z koncepcji tzw. „sztuki pojęciowej” i  są jednym z najważniejszych przykładów twórczości o zabarwieniu feministycznym. Prezentacja pracy Natalii Lach-Lachowicz „Marzenia Brunhildy” (1991) kończy tegoroczną edycję cyklicznego przeglądu wideo-artów w Muzeum Śląskim. Pokaz wideo-artu połączony został ze spotkaniem z artystką, podczas którego Natalia LL opowie o swojej twórczości, inspiracjach oraz charakterze pracy artystycznej.

 

Spotkania z wybitnymi postaciami polskiej sztuki współczesnej w ramach Akademii wideo-artu to okazja do zrozumienia specyfiki tej sztuki, powszechnie dzisiaj znanej, jednak nadal trudnej w odbiorze i kontrowersyjnej w treści i formie. Sztuka wideo, mająca swoje początki w latach 60. XX wieku, w Polsce zaczęła się rozwijać w latach 70. dzięki artystom łódzkim, zafascynowanym filmem i eksperymentami z nowymi mediami. Od lat 80. wideo-art rozwija się dynamicznie, tworząc samodzielną dziedzinę twórczości, równorzędną z tradycyjnymi technikami wizualnymi. Tegoroczna edycja Akademii wideo-artu prezentuje wybrane prace znanych i cenionych twórców tego gatunku w nawiązaniu do zakończonej już wystawy czasowej „Z głębi. Artyści Muzeum Śląskiemu”.





Exception: Form_Comment::__construct reqire form_id param