Pamięć prywatna i pamięć instytucjonalna – czym się różnią gdy za pamięć ręczy fotografia?
Czy pamięcią wizualną można manipulować? Jakie rozterki towarzyszą pracy z nią?
Czy naskalny rysunek konturowy może mierzyć się ze współczesną fotografią?
Tym i innym pytaniom towarzyszyć będzie analiza najgorętszych koncepcji/strategii pracy
z archiwami wizualnymi na przestrzeni ostatniej dekady.
Każdy z uczestników spotkania otrzyma publikację „Wokół obrazu” pod redakcją Łukasza Trzcińskiego, wydaną w 2015 roku przez krakowską Fundację Imago Mundi, dedykowaną wybranym przez artystę gestom pracy z pamięcią wizualną.
Wstęp na spotkanie jest wolny. Nie ma konieczności rezerwacji miejsc.
Uwaga!
W trakcie spotkania obowiązuje bezwzględny zakaz fotografowania!
Łukasz Trzciński (ur. 1975) – artysta wizualny, w miarę wieloletniej pracy z zaangażowanym społecznie dokumentem porzucił własną praktykę fotograficzną na rzecz analitycznej pracy z medium. Istotnym obszarem jego działań stała się gra z pozycją autorstwa, włączanie cudzych strategii pracy z obrazem, w tym percepcji odbiorcy, jako elementu własnej praktyki artystycznej.
Pracę z obrazem rozpoczynał jako fotograf dokumentalista, specjalizując się w nurcie tzw. fotografii humanistycznej /1990-2005/. Dokumentował tło społeczne najważniejszych konfliktów wojennych przełomu tysiącleci: Bliski Wschód, Afganistan, Irak, otrzymując kilkadziesiąt głównych nagród za fotografię prasową i dokumentalną̨: Zdjęcie Roku Polskiej Fotografii Prasowej 1999 oraz 2002, Reuter's Best Front Page Picture, nagroda specjalna Europejskiej Agencji Prasowej, Pictures of The Year International/USA/ 2004 oraz 2006, Grand Prix European Central Bank Annual Photo Award 2005 oraz wiele innych. Publikował w „National Geographic", Polityce, Newsweek, Rzeczpospolitej, Tygodniku Powszechnym, Viva, New York Times, Stern, The Guardian, FAZ, Gazecie Wyborczej, Le Monde, TAZ
i innych.
komentarze
dodaj komentarz