„Wzgórze róż / Wzgórze rusz” – 5. sezon Teatru Rozbark

Teatr Rozbark rozpoczyna jubileuszowy, 5. sezon działalności. Inauguracja odbędzie się 15 września.
image Lorem Ipsum fot. Franciszek Szumiński | materiały organizatora

Jubileuszowy sezon zatytułowany „Wzgórze róż / Wzgórze rusz”, nawiązując do historii Rozbarku, dzielnicy Bytomia, w której pracuje teatr. Słowo „rozbark” wywodzi się z połączenia niemieckich słów rosen (różany) i berg (góra). Ruch z kolei jest w teatrze tańca nieodzowny. Teatr Rozbark łączy w ten sposób historię i teraźniejszość. Przed Teatrem Rozbark zakwitną róże, a przez cały sezon będą nam towarzyszyć motywy wizualne zainspirowane wzornictwem i kolorystyką tradycyjnego stroju rozbarskiego.

 

program wieczoru inauguracyjnego:

17.30-18.30 – wykład poświęcony historii Rozbarku oraz prezentacja stroju rozbarskiego (dr Łukasz Zimnoch)
19.00-20.00 LOREM IPSUM, Vagabond Physical Collective, premiera (reż.: Paweł Urbanowicz), po spektaklu spotkanie z artystami

Wykład poświęcony historii Rozbarku poprowadzi Łukasz Zimnoch, członek Stowarzyszenia Wrazidlok, doktor nauk politycznych, pomysłodawca Szlaku Magnatów Przemysłowych, znawca stroju rozbarskiego. To wyjątkowa okazja do zapoznania się ze skomplikowaną, ale fascynującą historią tej części Bytomia. W trakcie spotkania dr Zimnoch zaprezentuje również specyfikę tradycyjnego stroju rozbarskiego. Wstęp wolny.

„Lorem ipsum” to autorski spektakl teatru tańca traktujący o poczuciu niespełnienia, które może być przyczyną ekstremalnie silnych uczuć i namiętności. To traktat o przekraczaniu granic w celu zaspokojenia własnych pragnień. Wychodząc poza strefę komfortu człowiek ma możliwość podnieść jakość swojego życia. Jest to jednak ryzyko, które może skutkować fatalnymi dla niego konsekwencjami.
„Lorem ipsum” - określenie stosowane w środowisku poligraficznym oznaczające tekst, który nic nie znaczy, a którego używa się do demonstracji czcionek i kompozycji pisma. Wykorzystanie tekstu w obcym języku pozwala skoncentrować się na jego wizualnych aspektach. Tradycyjnie składa się on z fragmentów traktatu Cycerona „O granicach dobra i zła”:


Nie ma zatem takiego człowieka, który kocha cierpienie samo w sobie, kto by do niego dążył lub chciał go doświadczyć tylko dlatego, że jest to cierpienie, a dlatego, że czasami zdarzają się takie okoliczności, w których to cierpienie może doprowadzić go do jakiejś wielkiej przyjemności. Kto ma jakiekolwiek prawo obwiniać człowieka, który wybiera przyjemność nie wiążącą się z przykrymi konsekwencjami, albo tego, kto unika takiego cierpienia, które nie prowadzi do przyjemności? Jednocześnie potępiamy ze słusznym oburzeniem i czujemy niechęć do ludzi, którzy są tak owładnięci urokami nietrwałej przyjemności, tak zaślepieni jej pragnieniem, że nie dostrzegają, iż następstwem ich postępowania będą z pewnością cierpienie i trudności.

Zapraszamy również na spotkanie i rozmowę z artystami po spektaklu.


reżyseria: Paweł Urbanowicz
dramaturgia: Anna Turczyńska i Franciszek Szumiński
choreografia: zespół
reżyseria świateł: Paweł Murlik
muzyka: Mateusz Flis
grafika: Beata Sadowska
występują:
Monika Witkowska
Wiktoria Zawadzka
Omar Karabulut
Oscar Mafa
Jarosław Mysona

 





komentarze

dodaj komentarz
jeszcze nie dodano komentarza
dodaj komentarz