1. Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Współczesne problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kultury”

Wydział Zamiejscowy w Cieszynie Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej zaprasza na 1. Międzynarodową Konferencję Naukową „Współczesne problemy zarządzania i marketingu w instytucjach kultury”. Konferencja jest wydarzeniem transgranicznym, organizowanym w Cieszynie w dniach od 15 do 16 listopada.  
image

Przemiany rynkowe, rozwój technologiczny i cywilizacyjny oraz globalizacja konsumpcji i jej wirtualizacja wywołały istotne zmiany w funkcjonowaniu podmiotów rynkowych, takich jak instytucje kultury. Najważniejsza z nich - to prywatyzacja sektora kultury przejawiająca się m.in. w przekazaniu większości publicznych instytucji kultury samorządom. Państwo przestało być jedynym zarządcą i mecenasem kultury, w związku z czym jego udział w finansowaniu tego typu instytucji wyraźnie się zmniejszył, wzrósł natomiast udział innych sektorów - głównie sektora samorządowego, ale również pozarządowego (sektora non profit) i prywatnego.


Wprowadzenie reguł gospodarki rynkowej odbywa się ponadto w warunkach kryzysu budżetu państwa oraz przy ciągle bardzo ograniczonych możliwościach pozabudżetowego finansowania kultury. Stawia to instytucje kultury w wyjątkowo trudnej sytuacji, tym bardziej, że za szybkimi zmianami nie nadąża system prawno-ekonomiczny, w jakim przychodzi działać menedżerom kultury w Polsce. Ta trudna sytuacja jest jednak także wyzwaniem dla poszukiwania nowych rozwiązań godnych XXI wieku.

 

Wśród tematów jakie będą poruszane podczas Konferencji znajdą się m.in.:

  • zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury
  • odbiorca kultury jako uczestnik procesów rynkowych
  • sposoby zarządzania instytucją kultury
  • planowanie strategiczne w instytucjach kultury
  • rola instytucji kultury w kreowaniu wizerunku regionu
  • PR w instytucjach kultury
  • finansowanie działalności instytucji kultury

 

Więcej szczegółów w załączniku oraz na stronie internetowej www.wsb.edu.pl/kultura.

 

Zgłoszenia udziału w konferencji przyjmowane są do 31 lipca, karta zgłoszenia w załączniku.

 

Patronat honorowy nad wydarzeniem sprawują Rektor Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Narodowe Centrum Kultury, Polska Akademia Umiejętności, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Śląskie Towarzystwo Marketingowe, Stowarzyszenie Menedżerowie Kultury, Polski Związek Kulturalno – Oświatowy, Starosta Powiatu Cieszyńskiego i Burmistrz Cieszyna.





komentarze

dodaj komentarz
jeszcze nie dodano komentarza
dodaj komentarz