Ars Independent Festival 2017

Od 26 września do 1 października, przez 6 festiwalowych dni, czekać na nas będzie ponad 40 wydarzeń: od najnowszych, konkursowych Czarnych Koni, po staroszkolne Retro Anime czy Najgorsze Gry Świata.
image

Ars Independent to w tym roku 12 multimedialnych sekcji. Zobaczymy: 18 pełnometrażowych filmów, 72 krótkometrażowe animacji, 69 wideoklipów – w sumie 2504 minuty materiału wideo. Ponadto na interaktywnych wystawach zagramy w aż 33 gry wideo.

Impreza odbywać się będzie w katowickich kinach studyjnych Kosmos, Światowid i Rialto, w klubokawiarni Drzwi Zwane Koniem, na Akademii Sztuk Pięknych oraz w gmachu Katowice Miasto Ogrodów.

 

Festiwal otworzy retromańska pocztówka z lat ’90, rewers oscarowego „The Room”, a przede wszystkim piękna i wzruszająca filmowa opowieść o inności – „Brigsby Bear” (2017) Dave’a McCary’ego. Zwieńczeniem festiwalu, tym razem w Mieście Ogrodów, będzie spotkanie z przyrodniczymi miniaturami Jeana Painlevégo – ekscentrycznego awangardzisty francuskiego kina, który od lat ’30 XX wieku kręcił osobliwy, podwodny świat koników morskich i ośmiornic.

 

Jak co roku sednem festiwalu będą międzynarodowe konkursy nowej, młodej i debiutanckiej twórczości – Czarne Konie. Podobnie jak w roku ubiegłym, to festiwalowa publiczność (a nie arbitralne jury) zadecyduje o przyznaniu nagród w kategoriach: filmu, animacji, gier wideo i wideoklipu.

Wśród 6 nominowanych pełnych metraży zobaczymy m.in. głośny portret pary artystów, Zuzanny Bartoszek i Wojtka Bąkowskiego, czyli „Serce miłości” Łukasza Rondudy. W konkursie animacji czeka na nas 31 krótkometrażowych filmów animowanych wyłonionych spośród 1700 zgłoszeń.

Konkursowa wystawa Czarnych Koni Gier Wideo to tym razem 7 tytułów, w które zagramy w galeriach Katowice Miasto Ogrodów. Pośród nich m.in. „Everything” Davida O’Reilly’ego (reżysera animacji przy „Her” Spike Jonze’a), innowacyjny projekt igrający z samą koncepcją gry wideo.

Najmłodszy na festiwalu konkurs, Czarny Koń Wideoklipu (27 teledysków) zarysuje pasjonująco szeroki horyzont, za który spoglądają dzisiaj reżyserzy wideoklipów. A to co znajdziemy za nim nierzadko będzie odległe od naszych przyzwyczajeń z MTV czy Youtube’a.

 

Filmowe wydarzenia: jubileuszowy przegląd twórczości Jerzego Kawalerowicza – współtwórcy polskiej szkoły filmowej; czy dokumenty muzyczne z całego świata, w tradycyjnej już na festiwalu sekcji, Miasto Muzyki. Wybór przełomowych, kultowych anime w Retro Japan, najciekawsze szorty z londyńskiej Royal College go Art, a także pogodny przegląd animowanych teledysków.

Z pogranicza gier wideo dwie wystawy: Najgorsze Gry Świata oraz nowości ze studia Artifex Mundi.

Propozycje wideoklipowe: estetyka szoku w teledyskach, filmowe wideoklipy, teledyski interaktywne i 360 w goglach VR, a także kinowy seans z Odyseją autorstwa Florence & The Machine’s.

Wydarzenia towarzyszące: konkurs filmowy KTW 30[s] w Najmniejszym Kinie Świata, audiowizulany spektakl na marginesach filozofii – „Where the Soul is?”, czy promocja książki „Chroma: Księga Kolorów” Dereka Jarmana. Ponadto w Drzwiach Zwanych Koniem szykuje się nietuzinkowa wycieczka do Krainy Grzybów – wystawa „Jak jabłko?” Wiktora Striboga, oparta o post-internetową, wiralną serię na Youtube’ie.

 

Szczegółowy program dostępny na stronie festiwalu.

 

 





komentarze

dodaj komentarz
jeszcze nie dodano komentarza
dodaj komentarz