Koncerty z cyklu „Reaktor Katowice”

24 października – 14 listopada, CKK im. Krystyny Bochenek, Strefa Centralna
image

Wojciech Kucharczyk - muzyk, działacz. Od wielu lat stara się złamać granice i podziały w sztuce, i tym podobnych. Ma na koncie kilkadziesiąt płyt, wiele wystaw, książki, albumy i mnóstwo innych projektów. Koncertował w bardzo wielu europejskich miastach, ale także na przykład w Nowym Jorku, Atlancie, Miami, Mexico City itd. Prace wizualne i instalacje dźwiękowe wystawiał w nie mniej tzw egzotycznych miejscach, nawet w Betlejem (w Palestynie). Mieszka w Skoczowie. Od 1995 prowadzi wydawnictwo Mik Musik. Grał w zespołach The Complainer, Mołr Drammaz, Retro*Sex*Galaxy, Pathman, Go Underground To See More Animals, HWDJazz, współtworzył także z Felixem Kubinem TerriTerrorTorium. Od początku 2013 występuje solowo pod własnym nazwiskiem. Od 2014 zajmuje się także muzyczną działalnością kuratorską, m.in cykle GRA/GRA/nica w Cieszynie, Carbon Atlantis/FTNM Katowice, ArtMeetings Kijów (UA) i inne. W ramach Reaktora przygotował cykl koncertów, na które zaprosi zarówno debiutantów, jak i znane zespoły muzyczne, a w czasie trwania festiwalu będzie można posłuchać jego własnej muzyki.

 

JAN NOWAK

MICROMELANCOLIE

24 października, g. 20:00, CKK im. Krystyny Bochenek, Strefa Centralna

wstęp wolny

 

LAUTBILD

31 października, g. 20:00, CKK im. Krystyny Bochenek, Strefa Centralna

wstęp wolny

 

JOHN LAKE

SEBASTIAN PYPŁACZ

7 listopada, g. 20:00, CKK im. Krystyny Bochenek, Strefa Centralna

wstęp wolny

 

CZARNY LATAWIEC

KUCHARCZYK

14 listopada, CKK im. Krystyny Bochenek, Strefa Centralna

O godzinie koncertu poinformujemy Państwa wkrótce.

wstęp wolny

 

CZARNY LATAWIEC

14 listopada

Czarny Latawiec, czyli Daniel Brożek, to krytyk, kurator, cyklista. Sonorystyczny plądrofonista, dźwiękowy imperialista. Jego didżejskie miksy, równie kolorowe, co płyty z których gra, to wyraz zadumy nad ponadczasowością rytmu Czarnego Lądu i mocą nierównomiernie temperowanych strojeń.

 

JAN NOWAK

24 października

Producent muzyki eletroniczej od urodzenia związany z Katowicami. Tworzy muzykę, dla której inspirację stanowi industrialny klimat Śląska. Jego styl charakteryzuje się harmonią, której towarzyszą tzw. połamanebity  Współpracuje z Biurem Dźwięku Katowice (BDK) i wraz z grupą uczestników tego projektu grał m.in. podczas festiwalów Industriada oraz Tauron Nowa Muzyka.

 

 

JOHN LAKE

7 listopada

John Lake – to solowy projekt Łukasza Dziedzica, czasem ambientowy, improwizowany, pełen pokręconego i mrocznego klimatu, brudnych syntezatorów, bazujący na repetycjach, wciągający do tańca plemienną dynamiką. Do tej pory wydał ep „Sun Worshipers” (Strefa Szarej Records), a 12 października ukazała się jego pierwsza pełnowymiarowa płyta „Carcosa” wydana w BDTA.

 

Łukasz Dziedzic przy różnych okazjach wciela się w rolę artysty, kuratora Galerii Szara, twórcy projektu Lugozi, czy swego czasu również z Wojtkiem Kucharczykiem jako 1/2 duetu IRON NOIR. Solo lub w kooperacji wydal kilka płyt i udzielał się na kilku kompilacjach, m.in: Lugozi „"There Is Strong Shadow Where There Is Much Light“, „Remixes/Reworks”, Iron Noir „Les Chiffres”, kompilacje „Exterritory”, „Pogorzelec Finally RMXD”, „Sealesia 3”, „PL2UA”.

 

KUCHARCZYK

14 listopada

 

W czasie Ogólnopolskiego Festiwalu Sztuk Reżyserskich Interpretacje będzie można posłuchać na żywo muzyki elektronicznej w wykonaniu Wojciecha Kucharczyka, opiekuna cyklu koncertów.

 

LAUTBILD

31 października

 

LAUTBILD to kolejne muzyczne wcielenie Pawła Kulczyńskiego, który wciąż stara się okiełznać niepokorną strukturę oraz brzmienie i zbliżyć do nieco szerszej publiczności, prawdopodobnie po raz kolejny z powodzeniem jedynie częściowym. Podobny cel przyświeca jego działaniom pod szyldem Wilhelm Bras, które wprowadzają rytm do analogowo-sonorystycznych wolt i zgrzytów, jednak mimo wysiłków efekt pozostaje wciąż zdecydowanie na terytorium awangardowym. Lautbild ma ostatecznie zerwać z trudnymi dźwiękami, przynieść tandetę i ukojenie. Udaje się to jednak tylko połowicznie, głównie dzięki porzuceniu własnoręcznie budowanego instrumentarium. O ile bowiem poszczególne dźwięki przybierają formę częściej spotykaną, to całość ponownie wskazuje na wyraźnie mylne wyobrażenie o szerzej akceptowanych standardach w muzyce tanecznej - ku jawnej uciesze jej peryferiów.

 

MICROMELANCOLIE

24 października

 

Micromelancolié to projekt Roberta Skrzyńskiego, aktywny od roku 2002. Z pomocą mikrosampli, dźwięków znalezionych, nagrań terenowych oraz sprzężeń zwrotnych, buduje repetytywne struktury mieszczące się w ramach estetyki usterki. Nagrania projektu ukazują się na całym świecie, głównie na kasetach w labelach takich jak m.in.: „A Beard of Snails” (DK), „Already Dead Tapes” (US), „Ghetto Naturalist Series” (US), „Jozik Records” (FI), „Quasi Pop” (UA), „Rocket Machine Tapes” (AU), „Sangoplasmo” (PL), „Metaphysical Circuits” (DK) czy „MonotypeRec.” (PL).

 

Od 2012 Robert współpracuje z norweskim artystą Sindre Bjerga. Efektem kolaboracji jest CD „Prayer Calls” wydany w roku 2012 przez Aurora Borealis (UK), CD-R „Momentum” wydany rok później przez Twice Removed (AU) oraz kilka nagrań, które ukażą się nakładem takich wytwórni jak MonotypeRec. (PL) czy Black Horizons (US).

 

SEBASTIAN PYPŁACZ

7 listopada

 

Sebastian Pypłacz to artysta nie uznający granic gatunków i dziedzin sztuki. W swoich działaniach często łączy światy literatury i muzyki, a odgłosy natury miesza z brzmieniem syntezatorów. Tworzył pod szyldami: Pan Stian, Meet The Ambient, Fantazman, Beat Beat Owl i Przekrój Smaków. Aktywnie koncertuje zarówno w kraju, jak i za granicą. Na swoim koncie ma seanse muzyczne do niemych filmów, a w wolnych chwilach grywa chilloutowe DJ sety. Od 2014 roku występuje pod swoim imieniem i nazwiskiem, prezentując muzykę elektroniczną z domieszką ambientu i krótkich poetyckich tekstów. Sebastian jest właśnie w przededniu wydania płyty, także podczas koncertu usłyszymy mieszankę utworów z poprzednich wydawnictw, jak i zupełnie premierowych.





komentarze

dodaj komentarz
jeszcze nie dodano komentarza
dodaj komentarz