Fortepianarium: Oboe noises

Katarzyna Pilipiuk (AM Kraków) i zaprzyjaźnieni muzycy w repertuarze wszechstronnie prezentującym możliwości barokowej odmiany oboju, a jako bonus – skok w stronę etno – prezentacja armeńskiego duduka.
image fot. materiały organizatora

program:

 

cz. I – oboe...

wykonawcy:
Zuzanna Kozłowska – sopran, Michala Pešková, Weronika Potępa, Zofia Trystuła-Hovhannisyan – obój barokowy, Aleksandra Owczarek – skrzypce, Joanna Kwinta-Zielińska – klawesyn

1. Georg Philipp Telemann (1681-1767)
Trio e-moll na obój, skrzypce i basso continuo TWV 42:e5
Andante, Vivace, Grave, Vivace

Michala Pešková – obój barokowy

2. Giuseppe Sammartini (1695-1750)
Sonata G-dur na obój i basso continuo op.13 n.4
Andante, Allegro, Adagio, Minuet

Zofia Trystuła-Hovhannisyan - obój barokowy

3. Domenico Scarlatti (1685-1757)
Sonata d-moll k. 213

Joanna Kwinta-Zielińska – klawesyn

4. Johann Sebastian Bach (1685-1750)
Aria “Ich esse mit Freuden” z kantaty „Ich bin vergnügt mit meinem Glücke” BWV 84

Zuzanna Kozłowska – sopran, Michala Pešková – obój barokowy, Aleksandra Owczarek – skrzypce

5. Georg Friedrich Händel (1685-1759)
Sonata F-dur na obój i basso continuo HWV 363a
Adagio, Allegro, Adagio, Bourrée, Menuetto

Weronika Potępa – obój barokowy

 

cz. II – ...noises
wykonawcy:
Adrianna Kafel - suka biłgorajska, Zofia Trystuła-Hovhannisyan – duduk, Aleksandra Niewiadomska – erhu, Marek Toporowski – instrumenty klawiszowe

1. Pieśń ormiańska "Meys kianq chmnac" („Uszło ze mnie życie”)

2. Ormiański taniec Hundz

3. Bù zhuāngshì nǐ de mèng (不裝飾你=

 

Katarzyna Pilipiuk
Umiejętności w zakresie gry na oboju historycznym zdobywała początkowo poprzez studia pod kierunkiem Marka Niewiedziała oraz Franka de Bruine. Następnie ukończyła studia podyplomowe w Universität Mozarteum w Salzburgu, pod kierunkiem prof. Alfreda Bernardiniego. Brała udział w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez Alfreda Bernardiniego, Marka Niewiedziała, Elisabeth Baumer, Magdalenę Karolak, Molly Marsch, Josepa Domenecha oraz Paola Grazziego.
Wykonuje muzykę XVIII I XIX wieku na kopiach instrumentów barokowych, klasycznych oraz późnoklasycznych. Współpracuje z wieloma zespołami muzyki dawnej w kraju i za granicą. Występowała m. in. z Polską Orkiestrą XVIII Wieku, Concerto Polacco, Orkiestrą Famd.pl, Il Tempo, Diletto, Risonanza, Arte dei Suonatori, Goldberg Baroque Ensemble, Cappella di Ospedale della Pieta, Barockorchester Concerto München, Salzburger Bachgesellschaft, Orchestra of the Eighteenth Century, La Divina Armonia, Le Concert Lorrain, Ensemble Zefiro. Ma na koncie nagrania płytowe oraz brała udział w koncertach transmitowanych na żywo przez radio i telewizję. Jest członkiem zespołów kameralnych Il Vento, Osteria Barocca oraz Antica Cucina. Oprócz działalności koncertowej zajmuje się także pracą naukową, prowadząc badania nad historią oboju oraz nad zapomnianym dziś repertuarem osiemnastowiecznych kompozytorów. W maju 2016 roku uzyskała tytuł doktora, broniąc pracy „Obój w Polsce do końca XVIII wieku: instrumentarium, muzycy, repertuar”. Od 2017r. prowadzi klasę oboju barokowego w Akademii Muzycznej w Krakowie.





komentarze

dodaj komentarz
jeszcze nie dodano komentarza
dodaj komentarz