Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena 2018 w DMiT

W ramach tegorocznego Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena odbędzie się ponad dwadzieścia koncertów. Jeden z nich usłyszymy w Domu Muzyki i Tańca.
image

Tym razem DMiT będzie gościć orkiestrę Israel Camerata Jerusalem pod dyrekcją Avnera Birona oraz pianistę Konrada Skolarskiego.

 

W programie koncertu:
Bela Bartok – Divertimento
Marc Lavry (Izrael) – Nad brzegami Babilonu (On the rivers of Babylon)
Ludwig van Beethoven – II koncert fortepianowy B-dur
Wolfgang Amadeusz Mozart – Symfonia g-moll nr. 40
 

Jerozolimska orkiestra Izrael Camerata jest obecnie wiodącą orkiestrą kameralną w Izraelu. Camerata została założona w 1983 roku przez Avnera Birona, który od tego czasu jest jej dyrektorem muzycznym i stałym dyrygentem. Orkiestra wykonuje ponad sto koncertów rocznie w Izraelu i za granicą. Repertuar zespołu obejmuje muzykę od baroku po współczesność. Oprócz tradycyjnego repertuaru, wykonuje nowo odkrytą muzykę różnych epok, a także premiery utworów współczesnych, muzykę izraelską, a także dzieła napisane specjalnie dla Avnera Birona i Cameraty. Orkiestra z powodzeniem występowała w Europie, USA i na Dalekim Wschodzie, m.in. w: Amsterdamie, Berlinie, Lipsku, Monachium, Bonn, Paryżu, Nowym Jorku, Waszyngtonie, Los Angeles, Chicago, Pekinie i Szanghaju. Występy i nagrania Cameraty prowadzonej przez Avnera Birona zostały wysoko ocenione zarówno przez krytyków muzycznych, jak i publiczność.

 

Avner Biron jest założycielem, dyrektorem muzycznym i stałym dyrygentem Israel Camerata Orchestra Jerusalem. Karierę muzyczną rozpoczął jako flecista z Israel Philharmonic Orchestra oraz jako solista-flecista z Israel Chamber Orchestra. Studiował biologię na Uniwersytecie Hebrajskim w Jerozolimie, a następnie pojechał do Wiednia i Mozarteum w Salzburgu na dalsze studia muzyczne. Kreatywność, pomysłowość i oryginalność są hasłami jego wszechstronnej działalności muzycznej. Dzięki intensywnej i inspirującej pracy doprowadził orkiestrę do najwyższych standardów izraelskiego życia muzycznego i zdobył uznanie na całym świecie. Tworzy oryginalne i ciekawe programy koncertowe, obok znanych dzieł odtwarza także rzadko wykonywane utwory. Avner Biron został zaproszony do prowadzenia wielu orkiestr na całym świecie, był także dyrektorem muzycznym wielu festiwali. Założył również zespół solistów The Galilee Soloists Ensemble, który w krótkim czasie odniósł wielki sukces i został zaproszony na trasy koncertowe po całym świecie. Kierował wieloma klasami mistrzowskimi dla flecistów w Izraelu i za granicą. Jako nauczyciel i pedagog Avner Biron założył nowe pokolenie starszych flecistów i nauczycieli fletu. W 2005 Avner Biron otrzymał Nagrodę Ministra Edukacji za osiągnięcia artystyczne i osiągnięcia na przestrzeni wielu lat oraz za wkład w życie muzyczne Izraela.

 

Konrad Skolarskidoktor sztuki muzycznej, adiunkt Katedry Fortepianu Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Koncertujący pianista, znany z wirtuozerskiej techniki, rozpoznawalnego stylu interpretacji oraz wyszukanego repertuaru. Konrad Skolarski urodził się w 1980 roku w rodzinie muzyków. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku czterech lat pod kierunkiem prof. Marka Mizery. W wieku dziewięciu lat wykonał Koncert f-moll J.S. Bacha ze znaną orkiestrą Concerto Avenna. Potem wielokrotnie występował jako młody wirtuoz w Filharmonii Narodowej. W wieku 13 lat został laureatem Konkursu Młodych Pianistów im. prof. Ludwika Stefańskiego. W latach 1995–1998 uczył się pod kierunkiem Janusza Olejniczaka. W latach 1998–2005 uczył się pod kierunkiem rosyjskiej pianistki prof. Olgi Rusiny. W 2001 roku zajął pierwsze miejsce na 3. Międzynarodowym Konkursie im. Piotra Czajkowskiego w Hiszpanii (Huesca). W latach 2002–2005 studiował we wrocławskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Olgi Rusiny, następnie odbył roczne studia w klasie światowej sławy pianisty i pedagoga prof. Pavla Gililova. W 2007 roku Konrad Skolarski ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Alicji Palety-Bugaj, zaś w latach 2007–2010 był studentem w mistrzowskiej klasie wspomnianego prof. Pavla Gililova. W latach 2010–2016 roku Konrad Skolarski był uczniem legendarnego prof. Petera Feuchtwangera (zm. 2016). Artysta jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego w Warszawie, a jego studenci mają na koncie wygrane w międzynarodowych konkursach. Konrad Skolarski, znany z bardzo ciekawych programów koncertów, prowadzi aktywną działalność koncertową, wśród ostatnich występów wymienić można II koncert Rachmaninova pod batutą Michaiła Jurowskiego w Filharmonii Narodowej, recitale m.in. na 20. Wielkanocnym Festiwalu Ludwiga van Beethovena, na 30. International Izmir Festival w Turcji. W kwietniu 2017 Konrad Skolarski wystąpił z polską premierą I koncertu fortepianowego Rodiona Szczedrina, z towarzyszeniem Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, pod batutą Alexandra Humali. W październiku 2017 pianista wystąpił z recitalem podczas Festiwalu Chopiniana w Buenos Aires otrzymując entuzjastyczne recenzje. W listopadzie 2017 r. Konrad Skolarski odbył tournée w Stanach Zjednoczonych, dając znakomicie przyjęte koncerty w Nowym Jorku i Buffalo. Jego interpretacja II koncertu fortepianowego Fryderyka Chopina z Buffalo Philharmonic, pod batutą Maestry JoAnn Falletta, uznana została za „rewelację” i „hit” i została zamieszczona na płycie CD promującej działalność tej znakomitej orkiestry amerykańskiej. Pianista dał też kursy mistrzowskie na uniwersytecie w Buffalo oraz w Nazareth College of Rochester w Nowym Jorku. Artysta interesuje się malarstwem, poezją, psychologią, filozofią – ze szczególnym uwzględnieniem filozofii idealistycznej oraz Dalekiego Wschodu.





komentarze

dodaj komentarz
jeszcze nie dodano komentarza
dodaj komentarz